Data og analyse er nødvendig for å kunne ta gode avgjørelser
Uten data og analyse er det umulig å optimalisere markedsføringen. Vi hjelper deg å identifisere KPIer basert på dine forretningsmål og setter opp systemer for å måle effekten av tiltakene du gjør.
ANALYSE
Du kan ha den beste tech stacken i verden, (de færreste har det, men om du ønsker å vite hva vi mener, så kan vi hjelpe deg med det også) men hvis du ikke har de rette folkene internt, eller vet hvordan du best kan ta i bruk dataen din, så er i grunn dataen ubrukelig. Vi sørger ganske enkelt for at dataen din ikke er ubrukelig, vi hjelper deg med alt fra analysearbeid til oppsett i Google Analytics. Data på forskjellige steder i ulike formater og kilder kan være overveldende å forstå og nær sagt umulig å bruke. Vi bygger Dashboards som samler markedsførings dataen din på ett sted og visualiserer det hele på en enkel og intuitiv måte, alt for å hjelpe deg å ta bedre beslutninger, raskere.
I Momentum, så har vi en klar metode og prosess vi jobber etter, denne prosessen sikrer at vi optimaliserer mot de mål og KPIer som gir verdi for våre kunder. Hvis mål og KPI ikke allerede er definert så hjelper vi med å definere dette sammen med deg. Det er slik at de ulike kommersielle aktiviteter og tiltak en bedrift gjør, henvender seg til forskjellige stadier av en kjøpsprosess, noen ganger har aktiviteten som mål å få oppmerksomhet og vise at man finnes (toppen av trakten), mens andre ganger så er målet å konvertere til et salg eller en påmelding/registrering (bunnen av trakten).
DYNAMISK RAPPORTERING
Det er åpenbart at aktiviteter som opererer i ulike ender av kjøpstrakten ikke bør måles på samme måte i forhold til å definere hva som er en suksess og ikke. Men dessverre så opplever vi at mange bedrifter, store som små ofte feiler her. I ytterste konsekvens får man et galt bilde av hva de ulike kanalene bidrar med, og man risikerer å ta beslutninger på feil grunnlag og kutte verdifulle aktiviteter. Men med et solid KPI rammeverk på plass, forankret i overordnende forretningsmål, har man en felles forståelse av hva som fungerer og ikke, og man kan se på helheten av de tiltakene man gjør.