Vi optimaliserer i alle faser av kundereisen
Ofte er ikke løsningen på høyere omsetning mer trafikk, men om å kapitalisere på den trafikken man allerede har. Ved å bruke data og innsikt om kundene og identifisere “pain points” i brukeropplevelsen vil man øke konverteringen.
BRUKEROPPLEVELSER
Dagens forbrukere er smarte, kunnskapsrike og har stort sett alltid dårlig tid, og ønsker «Instant gratification». Enten man er på kontoret, på bussen eller i køen på matbutikken, så ønsker vi tilgang til Internett av en rekke årsaker; det være seg shopping, bestille flyreiser, sjekke inn med venner eller bare søke etter informasjon. Disse forskjellige online-funksjonene har alle en ting til felles: Man forventer at nettsiden man besøker leverer en enkel og intuitiv brukeropplevelse, slik at du kan gjøre det du kom dit for å gjøre.
En kritisk del av denne opplevelsen er hvor lett en forbruker kan finne, få tilgang til, gjennomgå eller kjøpe produkter og tjenester. For bedrifter som ønsker å tiltrekke seg og konvertere interessen til inntekter, er brukeropplevelse avgjørende for deres suksess.
CRO
Vi ser på SEO og CRO sammen som en del av brukeropplevelsen til et nettsted. SEO handler om rangering og relevans mens CRO handler om å konstant optimalisere nettstedet for konverteringer. Gode brukeropplevelser forsterker den organiske veksten, fornøyde kunder gir positiv omtale, og vil være meget gode ambassadører. Vi er opptatt av å sette brukeropplevelser i sammenheng med de betalte aktivitetene man gjør. Et kjent virkemiddel for å teste brukeropplevelser er ved å gjennomføre A/B tester, da tester man ulike budskap, eller ulike landingssider mot hverandre for å se hva som gi best effekt